torsdag 20 mars 2014



Trollhättans stadscentrum har utarmats under flera år. Det finns många viljor och idéer för att blåsa liv i de centrala delarna igen. Mycket handlar om ett fokus på det lokalproducerade och småskaliga. När Johan Gadd, ägare av butiken Fia och Floyd, frågade mig om jag ville inreda ett skyltfönster åt honom under våren fick jag idén att detta kunde vara ett tillfälle att ta pulsen på Storgatan, den gata där många av Trollhättans små butiker finns.


Under projektnamnet Lokal Produktion placerar jag mig själv i butikens skyltfönster under mars månad som en sorts konsthantverksperformance. Jag sitter vid ett specialbyggt arbetsbord och utför traditionellt silversmide. Den som vill får gärna stanna till och titta eller komma in och prata om lokala producenter, det handgjorda, hållbar konsumtion, stadsönskningar eller andra konsthantverksfunderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar